Nehéz fába vágom most bele a fejszémet. Egy olyan elemzésen alapuló cikksorozatba kaptam lehetőséget írni egy cikket, mint beugró epizódszereplő, ahol bizony igencsak magasra van a léc feltéve…
No, de lássuk csak. Szóval elemezzünk is mindjárt az elején kicsit (mégis csak elemző cikk lesz ez vagy mi a fene). Mit is takar a kezdő kéz? Talán egy most frissen kezdő játékos kezét? Vagy annak a játékosnak a kezét, aki elkezdi a meccset? Esetleg a meccset eldöntő húzást? Hát, jelen cikk bizony az utóbbit fogja. (Rövidke megjegyzést is tennék itten: gondolkodtam rajta, hogy a szűz kéz jelentését is elkezdem elemezni, de hát hagyjuk is, lesz még miről írjak ebben a cikkben és legalább a következőbe is kerül majd valami érdekesség…).
Szóval térjünk vissza a lényegre és lessünk be sa-quad-ék háza tájára. Már ha van házuk és nem csak egy burjánzó húsbörtönük. Már ha beszélhetünk többesszámról…
Szóval visszautalva az elejére nehéz fába vágtam a fejszémet. Ha valaki rákeres a Deck-dog 2.0-ra akkor a pakli bizony összesen 9-szer szerepel fent. És szinte nincs kétszer ugyanúgy összetéve. Ebből is látszik, hogy van potenciál a pakliban és bizony közel sincs még tűélesre csiszolva. Vagy a másik lehetőség, hogy könnyebben tud reagálni az aktuális metára? Ezt mindenki döntse el maga.
A pakli alapvetően arra épül, hogy lejön Siiya Chriss gyermeke és megpróbálja megölni az ellenfél kalandozóit, legfőbbképpen azt, akin a Setét szív leledzik. Persze ha ilyen egyszerű lenne, akkor nem lenne ennyi változat a pakliból. Gondolom nem mondok senkinek újat, hogy a pakli számos akciólappal operál, beleértve a hatalomszavakat, közelharci támadásokat és cselezéseket is. A paklival ellentétben viszont a 3 kezdő toronyszint eléggé stabil (Kripta, Barlangi menedék, Káosz-angyalok oltára). Elvétve voltak azonban akik próbálkoztak még az Őrtorony, a Trófeafal, illetve a Weila csarnoka toronyszintekkel is.
És itt egy pillanatra fel szeretném hívni mindenki figyelmét arra, hogy aki most készül majd összetenni a paklit az vessen egy pillantást a korlátozott lapok listájára is! Mert bizony ott is vannak ide vonatkozó részek.
Mindezek alapján bizony eléggé nehéz a kezdőkezet elemezni. Annak érdekében, hogy számotokra a legrelevánsabb elemzést tudjam elvégezni, az akadálylapokkal operáló pakli típust ezennel ki is kivettem a lehetséges változatok közül. Ez alapján a következő kezdőkezeket adta a sors/program/gondviselés kinek-kinek a kedve és világnézete szerint.
Amint az a táblázatból jól látható, a verekedős változatra összetett pakli meglehetősen stabil. Átlagosan 2-3 akciólap mindig akadt a kézben, ha manőverbe kell indulni. A véletlenből adódóan a fő kalandozóból is viszonylag sokszor került a kezdő kézbe, ami inkább hátrány, mint előny, hiszen őt a toronyszinttel is kereshetjük.
Véleményem szerint azonban alapvetően a sa-quad pakli nem egy mindig „agyatlanul” megyünk előre charge pakli. A fő kalandozónk igen borsos áron tud pástot érni és az akció lapok is több, vagy kevesebb MP-t igényelnek, ezért nagy valószínűséggel nem mi leszünk az aktív játékosok. Ha mégis sikerül MP fölénybe kerülni, akkor bizony jól őrizzük meg, mert igencsak szükség lehet a verekedés során rá. A Setét szív kirakása külön megér egy misét. Ha az ellenfél fő kalandozójára teszed (hova tovább, ha még nevesített is) akkor egy sikeres manőverrel és likvidálással nagy eséllyel egyből behúzhatod a győzelmet. Igen ám, de nincs ingyen ebéd, a fő kalandozónak a szív megduplázza az alapszintjét is, ami pedig adott esetben 10-12, hova tovább 14 is lehet (bocs Chei mostanában te nem vagy a toppon, ezért veled nem számolok külön), amit már igencsak nehéz leverni még egy ilyen verekedős paklinak is. Ha viszont egy kisebb kalandozóra teszed rá akkor könnyebb megölni, de vagy még egyszer meg kell ismételni ezt a mutatványt, vagy várni kell a Sorsrablóra, akit a maga borsos 6 MP-jével, csak akkor fogsz kijátszani, ha ezzel nyered is a meccset.
És akkor el is érkeztünk a pakli gyengéjéhez, amiből véleményem szerint 2 is van. Az egyik, hogy a most méltán népszerű óriás dekk igencsak rossz match-up neki. Nem elég, hogy az amúgy is kevés manáját tovább csökkenti, de még sorba is tud sebezni és nagyobb tempót is tud diktálni. Továbbá pedig harcban sem kell nagyon félteni, mert egy elhamarkodott manőverbe a Siiya Chriss gyermeke is fűbe haraphat. A másik gyengéje szerintem, hogy főleg az elején ez egy 1 kalandozós dekk. Azok a dekkek amelyek ki tudják manőverezni, bizony számos kellemetlen percet tudnak okozni számára. Szerintem alapvetően az Új korok bajnoka is kellemetlen match-up számára. Nő az alapszintje, többször manőverezik és nagyon sok semlegesítő lappal tud operálni. Hova tovább, ha cselekszik a harcban, még gyógyul is, amit a Setét szív sem szed le a felfelé kerekítés miatt.
És akkor a végére, hogy hogyan is játssz ellene. Véleményem szerint többféle módon is meg lehet verni, attól függően, hogy milyen paklival játszol. Ha biztos vagy a harc kimenetelében akkor a Siiya Chriss gyermeke megölésével gyakorlatilag megnyerted a meccset. Van egy erős páncélja és a szokásos akciólap leszedések (A Kimérák hagyatéka; Haláladó kiváltása), de ettől még viszonylag kevés gyógyítással operál a pakli. Ha viszont nem vagy biztos a harc kimenetelében, akkor vagy forgasd ki a Setét szívet viselő kalandozódat, vagy kezdeményezz olyan manővereket, amelyekbe bele kell álljon és ezzel forgasd ki a gyermeket. Tudom-tudom, ezek ellen tud betenni lapokat, de így időt nyersz, és mivel a sa-quad pakli alapvetően nem a gyorsaságáról híres, ezért az időnyerés bizony komoly fegyvertény lehet ellene. És itt el is gondolkodtam régi jó ismerősömön a Büyük-ön.
Természetesen a jelenlegi meta annyira színes, hogy ezen kívül még számos lehetőség van a pakli legyőzésére, de vigyázat a sa-quad pakli egyik előnye, hogy pár lapot még mindig lehet cserélni az aktuális meta függvényében és könnyen bekerülhetnek olyan counter lapok, amelyek igencsak kellemetlen meglepetéseket tudnak okozni.
És Ti, hogy látjátok, hogyan fog muzsikálni a pakli a jövőben?
Tiriel